speaker61

Mz isvicare programını bilgisayarıma yükledikten sonra fantezi oyuncuların değerlerine bakmaya başladım. Acaba mz degeri 10 olan oyuncular nasıl olabilir diye düşünmeye başladım. Deneme yanılma yoluyla özellikleri tek tek denedim ve sonunda 10 değerli kaleci-forvet-defans vb. mevkilere ulaştım. Bu çalışmamın oyuncu yetiştiren arkadaşlara bir ışık olacağına inanıyorum.

Mesela bir defans oyuncusunda hangi özelliklerin etkili olduğunu anlamaları açısında her 10 topun ne kadar etki ettiğini gösteren bir çalışma yaptım, bu yaptığım çalışmayı inceleyerek mesela defans oyuncusunda hangi özellikleri sırasıyla veya beraber kasmaları gerektiğini anlayabilir, bir önem sırası oluşturabilirsiniz, umarım faydalı olur.

İşte oyuncularınızda ulaşabileceğiniz son nokta bu olsa gerek.

Mz degerı 10 olan KALECİ için her 10 topun oyuncuya kazandırdığı mz değeri:
Kalecilik:5.5
Hız:0.9
Dayanıklılık:0.9
Oyun zekası:0.9
Top kontrolü:0.9
Paslaşma:0.2
Orta yapma:0.2
Tecrübe:0.5

Mz değeri 10 olan DEFANS ve ORTA SAHA için her 10 topun oyuncuya kazandırdığı mz degeri: ( Defansa kazandırdığı değer ve orta sahaya kazandırdığı değer farklı olduğu için; defansa kazandırdığı değeri yazarken yanına 'D' , Orta sahaya kazandırdığı değeri yazarken yanına 'O' harfi koyacağım.)
Top çalma:D-3/O-2
Hız:D-2.5/O-1.5
Dayanıklılık:D-1.6/O-1.5
Oyun zekası: D-0.7/O-1
Top kontrolü: D-0.8/0-1.2
Paslaşma:D-0.2/O-1.5
Orta yapma:D-0.7/O-0.6
Tecrübe:D-0.5/O-0.5

Mz değeri 10 olan FORVET için her 10 topun oyuncuya kazandırdığı mz değeri:
Şut çekme:2.8
Hız:2.3
Dayanıklılık:1.5
Top kontrolü:1.5
Oyun zekası:0.5
Paslaşma:0.4
Top çalma:0.2
Kafa vuruşu:0.3
Tecrübe:0.5