pires

Altyapı oyuncularımızı nasıl yetiştireceğiz ?


Kendimden örneklerle bu konuyu anlatmak istiyorum. Ben her sezon 8 veya 10 altyapı çağırırım. Bir sezonda kamplayabileceğiniz oyuncu sayısı 8’dir. Madem 8 oyuncu kamplanabiliyor ben niye 10 altyapı çağırdım ?

Bu gelen oyuncular arasından 2 kaleci yetiştirmeyi planlayarak böyle bir şey yaptım. Sizin 8 altyapı çağırdıdığınız düşünerek bir plan yapalım. Gelen oyuncuların özelliklerine bakarak bir kamp programı yapılmalı öncelikle. Geldiklerinde bu oyuncu defans olur dediğinizi defansa forvet olur dediğinizi forvet ortasaha olur dediğinizide ortasaha kamplarına yollarsınız.

Buna şu şekilde karar verebilirsiniz.
Örneğin ;
X oyuncusunun 2 hız 2 day 2 de Çelme özelliği var.

Bu oyuncuyu altyapı kampı yerine defans kamplarına yollarsanız sizin istediğiniz yönde ve daha çabuk gelişir. Altyapı kampında bu özellikleri çalışacağı bir kamp gelmezmi ? Gelebilir. Ama kalecilik kampıda gelebilir, bunuda göz önünde bulundurarak kamp tercihlerimizi kullanabiliriz.

Ortasaha ve forvet içinde aynı şeyler geçerli.

Birde şöyle bir durum var. Gelen oyuncunun her özellikten bir topu var veya bazılarından hiç yok. Bundan bir cacık olmaz demeyin. Onuda altyapı kampına yollayın. Bakarsınız kalecilik denk gelir.

Saygılar
//
Pires