cihaugust

Div.1.1 takımlarından Boran Fırtınası Hocası Cihan KARABULUT, daha önce yolladığımız röportaj isteğimize, zone dergisinde çıkan röportaj ile cevap verdi. Kendisine çok teşekkür ediyoruz. Sağolsun...

1.Soru - Öncelikle merhaba bize kısaca kendinizden bahseder misiniz ?
Merhaba.  İsmim Cihan Karabulut, 30 yaşındayım.  Evliyim, şubat ayında kız bebek bekliyoruz inşallah. Uluslararası bir ilaç firmasında finans uzmanı olarak çalışıyorum. Mz oyununu 5 buçuk yıldır oynuyorum. 2006 da oyuna 6ıncı ligden başladım ve süperlige kadar çıktım. Dünya sıralamasında 7inci sıraya kadar yükseldim. Bir dönem yanımda 4 arkadaşımla beraber milli takım yönetimi çin aday olarak seçimleri kazandık ve milli takımı yönettik.
2.Soru - Oyuna nasıl başladınız ?
Oyuna Adem isminde bir arkadaşımın tavsiyesiyle kardeşimle beraber başladım.  Adem arkadaşım ve kardeşim oyunu bıraktı ama ben hala devam ediyorum J onlar zaten hiçbir zaman benim kadar ilgilenmedi bu oyunla.

3.Soru - Oyunda ki hedefleriniz neler ? Ve bu hedeflerin ne kadarını gerçekleştirebildiniz ?
Oyundaki genel hedefim uluslar arası ve yerel kupalarda başarıya ulaşmak. Katıldığımız her kupada tepeye oynayacak bir takım yaratma hedefindeyiz genel manada. Şu anki hedefimiz ise yeniden süperlig. Süperligde birkaç sezon mücadele ettik, iyi derecelerimiz oldu ama süperligi kazanamadık. Bir hedefimiz de süperlig kupasını kazanmak. Bugüne kadar geriye dönüp baktığımda aslında süperlig kupası hariç birçok hedefimi gerçekleştirdiğimi düşünüyorum.  Durumdan memnunum.
4.Soru - Oyunda unutamadığınız bir olay var mı ?
Öyle pek aklımda şu olay diyebileceğim bir olay yok.  Ama dönem olarak düşünürsek süperlig yılları, uzun süren div2 den çıkma mücadelesi, milli takımı yönettiğimiz dönem, oyuna ilk başladığımız yıllarda kardeşimle yaşadığım tatlı rekabet unutulmaz diyebilirim. Bir de tabi sezon 17 kupa finalleri var.  Sanırım bu kupada 3-4 defa final oynamışımdır. Bunların iki tanesinde kupayı kazanabildik.

5.Soru - Resmi kupalarda ne gibi başarılar elde ettiniz ?
Az önce de biraz değindim en büyük başarımız sezon 17 kupasını iki kere kazanmamız.  Onun haricinde iki tane tüm div3 ler arasında düzenlenen kupayı kazandık.Liglerde kazandığımız kupalar var, onları saymaya gerek yok. National cup’ta final oynayıp kaybettik.  Geçenlerde Keeper's Cup - S39. kupasında yarı finalde kaybettik.  Eski gücümüze yeniden kavuştuk diyebilirim. Bunların haricinde birçok kupada iyi dereceler elde ettik.

6.Soru - Milli takımımız hakkında düşünceleriniz neler ?
Milli takım gözümüzün nuru.  Herzaman başarılı olmasını dilediğim, kendi takımımdan sonra maçları beni en çok heyecanlandıran takım.  Son dönemde çok iyi başarılar elde edildi. MTTD ve ekibi ikinci dönemlerini yaşıyorlar ve bence istikrar yakalaması açısından oldukça önemli bir ekip.

7.Soru - MZ de geçirdiğiniz vakti nasıl değerlendiriyorsunuz ?
Genelde maç sonuçlarına ve antrenman raporlarına bakmak için girerim. Girmişken sağa sola baka baka epey zaman harcıyorum. Foruma pek takılmıyorum ama ligdeki rakiplerime bakarım, süperligi incelerim, arkadaşlarımın sonuçlarına bakarım. Malum sim değişti, o nedenle fırsat buldukça farklı taktik varyasyonları denemeye çalışıyorum.

8.Soru - Yeni Sim hakkındaki düşünceleriniz nedir ?
Herkesin gözü bu aralar yeni simin üzerinde.  Ben de kendime göre denemeler yaparak bir şeyler anlamaya çalışıyorum. Bence bu simin en önemli değişikliği kanat oyununda oldu. Artık kanat taktiği kullanılarak maç kazanılabiliyor. Bir diğer önemli değişiklik ise genel manada futbolcular daha fazla pas denemesi yapıyorlar.  Yani aslında paslaşma özelliğinin önemi de arttı.  Bence doğru pası aynı zamanda zeka da etkilediğinden zekanın da önemi arttı. Oyuna ilk başladığım dönemde 5-2-3 uzun top taktiği kullanılırdı, en iyi taktik oydu.  Sonra zamanla sim değiştikçe paslaşma taktiği ön plana çıktı.  Bu simde sanırım kısapas ve kanat taktikleri aynı oranda ön plana çıkacak.  Kanat taktiğinin işlemeye başlamasıyla beraber uzuntop özelliğinin önemi de arttı. Özellikle defans ve orta saha elemanları  kaptığı topları uzuntopla kanatlara gönderiyorlar. Kanatlar da uzun topla forvete gönderiyor. Yani neticede kanat taktiğinde ileri uçtaki forvet hariç takımda herkesin uzuntop özelliğine ihtiyacı var. Ayrıca kısapas taktiğinde sadece kısapaslar değil uzunpaslar da kullanılıyor. Aynı şekilde kanat taktiğinde de sadece uzunpaslar değil kısapaslar da kullanılıyor. Yani demek istediğim şu: oyuncularımızın özellikleri dengeli dağılmalı. Sadece belirli bölgelerde iyi olan oyunculara sahip olmak yetmiyor. Hız ve dayanıklılık bizim ülkemizde çok rağbet gören özellikler. Ancak ben mesela oyuncu yetiştirirken tüm özellikleri dengeli olarak yetiştiriyorum ve bunun çok faydalı olduğunu düşünüyorum.  Zeka pas kontrol uzuntop gibi özellikler bence oyunda yaratıcı özellikler. Bu özelliklere bir arada sahip olan oyuncular forvetlere gol atması için iyi pozisyonlar yaratıyorlar. Oyunun amacı zaten gol atmak değil mi? Bu nedenle ilk önce gol atmayı düşünmeli ve oyuncularımızı ona göre yetiştirmeliyiz.
9.Soru - Yeni arkadaşlara tavsiyeniz nelerdir ?
Yeni arkadaşlara tavsiyem öncelikle oyunun kurallarını, sık sorulan sorular bölümlerini baştan sona okusunlar, öğrensinler.  Bu oyunda bazı ince detaylar var, bu detayları bir an önce anlasınlar. Oyunda başarı için birkaç şey yeterli.  Öncelikle 16 altyapı çağırılması şart. Bu altyapıların sürekli kampa gönderilmesi şart. Kampta 6 kişilik yer var, bu 6 kişilik yer hiç boş kalmamalı, sürekli kampta birileri olmalı. U-18 kupaları düşünülerek oyuncuları kampa göndermezlik yapmasınlar, bu kupalar hiç önemli değil bence.  Altyapıdan sonra ikinci önemli husus ise stadyumdur. Stadyumu kendi lig seyirci kapasitesine göre ufak ufak yaptırsınlar.  Stada bir anda yüksek para yatırmanın anlamı yok.  Stada yatırılan paraya acımasınlar, o para kendini telafi ediyor ve kulübe daha fazla para kazandırıyor.  Üçüncü önemli husus ise taktik yerleşimi .  Taktik belirleme, oyuncuya göre taktik yapma, bunları zamanla öğreneceklerdir.  Daha hızlı öğrenmek için kendi maçlarını veya üstliglerin maçlarını, taktiklerini takip edebilir, forumları takip edebilir, eski röportajları okuyabilirler.  Forumlarda o kadar çok bilgi var ki, mutlaka takip etsinler. En son ve en önemli husus: SABIR. Sabır etsinler. Başarı öyle bir anda gelen bir şey değil. Saman alevi gibi başarı değil de uzun vadeli, kalıcı bir başarı elde etmek istiyorlarsa sabretmeliler.  Altyapı yetiştirmek, stadyumu tamamlamak dediğimiz işler en az 3-4 sezon sürüyor. Takımın temelleri iyi atılırsa başarı mutlaka gelir.

10.Soru - Eklemek istediğiniz başka bir şey var mı ?
Dergide emeği geçen tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Güzel ve okunası bir dergi geliyor önümüze.
Herkese selamlarımı iletiyorum, geçmiş kurban bayramlarını kutluyorum. Son bir söz de hile ve şikelerle ilgili.  Kimse kısa yoldan başarı elde etmek için hileye bulaşmasın, admin arkadaşlarımız eninde sonunda yakalıyorlar. J