calibri

GÜCÜNÜZ FİNANSINIZDIR

Merhaba saygıdeğer deneyimli hocalarım ve elbette ki bu camianın yeni misafirleri. Uzun zamandır managerzone formlarına ve hatta managerzone'a uğramamıştım ve geldiğimde takımımın div 5 de 4. sırada olduğunu gördüm. Geldiğim sezonu 2-3 kilit transfer yaparak geçirdim. Birşeyleri unutmuş olsam gerek, ertesi sezon küme düşmeyi garantilemekle birlikte revizyona ve küçültmeye gittim. Siz siz olun, birazdan okuyacaklarınızı deneymli sayılabilecek bir menajerin deneyimleri olarak dikkate alın. Son günlerde takımımın neden bu duruma düştüğü konusunda birkaç analiz yaptım ve sizlerle paylaşmak istedim.

Yapmanız gereken şey: Finansınızı iyi yapılandırmak!

Demek istediğim şudur ki attığınız her golun, kazandığınız her maçın ve kupanın temelinde finansınız yatar. Finansı ve birikimi güçlü olan takımlar aynı zamanda en yüksek potansyele sahip takımlardır. Kadronuzu transferlerle şişirmeden önce stadyuma gitmeniz ve uygun bir bütçe ayırarak ilk seferde en az 3 altyapı ile başlamanız tavsiyemdir. Bu konuda dikkat etmeniz gereken diğer unsurları sıralamam gerekirse:

*Nitelikli ve potansiyel sahibi (tıkalısı olmayan) oyunculara yönelin. Hiçbir oyuncunun size finansal zarar olarak geri dönmesini istemezsiniz.
*Yüksek değerli bir oyuncuyu ucuza aldım diye sevinmeyin. O oyuncu için ödediğiniz asıl ücret o oyuncunun maaşıdır.
*Yabancı transferlerde tutumlu davranın. Limitleri kısıtlı bir yabancı oyuncunun elinizde patlama riski her zaman vardır.
*Kendinizi kaptırmayın. Oyuncu eksiği olmadıkça o bölgeyi geliştirmek adına kendi oyuncularınızın ve altyapılarınızın gelişimine yönelin, Transfer yapmayın.

Cünkü: Harcamalarınızın boyutunu siz bile kestiremeyebilirsiniz. Ben de kestirememiştim. 4 sezondaki transferden zararım tam olarak 1 042 402 EUR. ![! MAAŞLARINI SAYMIYORUM BİLE !]!

Peki 1 042 402 EUR ile ne yapılabilir?

11 Hamburgerci ve 4 otel
Her lig maçı için fazladan 15.000 gelir
Bu da yıllık fazladan 165.000 EUR gelir anlamına gelir
Hali hazırda karda olduğunuzu düşünürsek bu iyi bir rakam sayılır.

Misal, sil baştan yeni bir takım açtığınızı düşünelim. Takımı açtığınız andaki stadyum geliriniz yaklaşık 68.000 olacaktır. üstüne 2 çift hazırlık maçı ve bir de sponsorluk gelirini eklersek haftalık geliriniz 130.000 olacaktır. O andan itibaren bütün paranızı stadyuma ayırdığınızı ve küçük transferlerle div 6'ya geldiğinizi düşünelim. Arada geçen 2 sezonda gerçekleştirdiğiniz inşaatlar stadyumunuzu zamanla div 5'e uygun hale getirmiş olacaktır. Bu da haftalık gelirinizin 190.000 olacağı anlamına gelir. Eğer sabırlı davranırsanız ve bu geliri elde etmeyi başarırsanız lig düşseniz dahi yapılanmanız ve yenilmez bir takım olmanız kaçınılmaz olacaktır. 3. sezonunuzda yetiştirmekte olduğunuz altyapılara ve takım için yapacağınız gerçek transferlere odaklanarak sizi gerçekten de üst liglere taşıyabilecek bir kadro inşaa edebilir ve yükünü kaldırabilirsiniz. Kademeli bir stadyum inşaatı yaptığınız taktirde 3 sezon sonunda stadyuma harcadığınız para 2 milyonu geçecektir fakat bu rakam gözünüzü korkutmasın. Harcamalarınızı doğru şekilde yaptığınız takdirde toplam giderinizin %95'ini 1 sezonda amorte edebilirsiniz.

Bundan böyle atlayacağınız lig sayısı ve stadyumunuzu daha ne kadar geliştirmeniz gerektiği size kalmıştır. Bu aşamadan sonra finans yapmasanız bile takımınızı rahatlıkla ayakta tutabilirsiniz.

calibri : 3/25/2012 9:59pm
Selamlar hocam. Öncelikle uzun süredir mz dünyasına fazla odaklanmadığımı ve dolayısıyla da mz dershanesine makale gönderemediğimi belirtmek istiyorum. Sizden ricam "www.calibrics.tr.gg" adresindeki 2 adet makalemi yayınlamanız. Bu makalelerle yeni gelen arkadaşlarımıza oyuna farklı bir yönden bakmaları ve daha başarılı olmaları adına yardım edebileceğimi düşünüyorum. Saygılarımla :)