hawk72

Selam, altyapılarla ilgili olarak kendi yetiştirme tarzımı paylaşacağım.

Önce altyapılarımız taze taze cumaresi günü geldiler. Hemen kalecilik ve form topları haricindeki toplarını sayıp fazladan en aza doğru sıralıyorum. Eşit olanlar varsa, kafa vuruşu,duran top gibi özelliklerden top sayısı fazla olanları aşağıya alıyorum.

Altyapı sayımızın 16 tane olduğunu varsayarsak top sayılarına göre yularıdan aşağıya dizdiğimiz altyapıları 4 erli 4 gruba ayırıyorum. İlk dördünü altyapı kampı paketine, ikinci dördünü hız özelliğine, üçüncü dördünü dayanıklılık özelliğine ve son dördünü de kalecilik özelliğine gönderiyorum.

İlk dörd oyuncu kamptan geldiğinde hız bölgesindeki oyuncularla yerlerini değiştiriyorum. sırasıyla ilk 12 oyuncuyu kampa göndermiş oluyor, son 4 ü ise hi. dokunmadan kalecilikte bırakıyorum.
yalnız geçen sezon antrenman kampına 6 oyuncu gönderebilme uygulaması başladı. Bu nedenle bu sayıları değiştirdim.

Bundan sonraki yapacağım uygulamalarda 6 tane oyuncuyu kampa gönderdiğimde , 4 tanesi hızda, 4 tanesi dayanıklılıkta ve 2 tanesi de kalecilik te olacak.

3 sezon da altyapı kampına gönderdiğim futbolcuları 21 yaşına kadar , ve bunlardan da çok iyi dediklerim 23 yaşına kadar kamplanır.

Mali durum nedeniyle ya da gün kaçırmaktan dolayı kampa gönderemeyeceğimiz durumlarda hangisini kampa göndermeyeyim diye bir ikilem içinde kaldığımda hemen top sayısına göre yukarıdan aşağıya doğru bir sıralama yaparım her daim....

Bu arada forumda mz muhabbetlerinde badotogayın konusu olan altyapı paketinin önemi konusunda paylaştığım çalışmamdan da yararlanabilirsin.
saygılarımla.

Çalışmamı nihayet tekrardan paylaşıyorum.

Genel paket 1
Bu paket, altyapı oyuncularınız için özel olarak tasarlanmıştır. Bunu seçmeniz, altyapı oyuncularınızın gerçek potansiyelini bulmanıza yardımcı olacaktır. Aynı zamanda yetenek limitleri hakkında fikir sahibi olacaksınız.

Evet, altyapı kampı paketinde yukarıdaki yazan ibareler mevcut. Oyuna ilk başladığımda ben de altyapı kampının çalıştırdığı özelliklerin tesadüfi olarak geldiğini düşünürdüm, O nedenle oyuncuları ilk geldiğindeki özelliklerine göre defans, forvet, kaleci ve orta saha diye seçer ona göre uygun kamplara gönderirdim. Daha sonra yukarıdaki cümlelerin boşuna konulmadığını düşünerek bir çalışma yapmaya karar verdim. Gerek hokey olsun gerekse futbolda altyapı oyuncularımı 3 sezon boyunca altyapı paketine gönderecek ve gelen özelliklerine not edecektim. Öyle de yaptım ve yaptığım çalışmada altyapı paketinin özelliklerinin tesadüfi olarak gelmediğini, o oyuncuyu belli bir mevkiye göre yönlendirdiğini düşündürtecek sonuçlara ulaştım. Hatta bu gönderdiğim altyapıların 21 yaşını bitirdiklerindeki son hallerini de burada göstereceğim. Sonra yorumları size bırakırım.

FUTBOL:

Tarık AKYOL:
1.sezon: Top çalma-dayanıklılık-orta yapma
2.sezon: Top çalma-dayanıklılık-orta yapma
3.sezon: Top çalma-dayanıklılık-orta yapma

Bahri ELMACIOĞLU:
1.sezon: Şut çekme-hız-top çalma
2.sezon: Şut çekme-hız-top kontrolü
3.sezon: Şut çekme-hız-top kontrolü

İshak ARSLANGİRAY:
1.sezon: Şut çekme-top çalma-top kontrolü
2.sezon: Şut çekme-oyun zekası-hız
3.sezon: Oyun zekası-orta yapma-top çalma

Hasret IMGE:
1.sezon: Oyun zekası-paslaşma-orta yapma
2.sezon: Paslaşma-oyun zekası-top kontrolü
3.sezon: Paslaşma-oyun zekası-top kontrolü

Taci ÇUBUK:
1.sezon: Şut çekme-oyun zekası-top kontrolü
2.sezon: Şut çekme-oyun zekası-top çalma
3.sezon: Şut çekme-top çalma-hız

Bu altyapı paketlerine tesadüfi gelmiş diyebiliyor musunuz. U21 Milli takım kadrosuna seçilen Tarık AKYOL’un üç paketinin de aynı özelliklerden oluşmasına kim tesadüfi diyebilir. Ya da Bahri ELMACIOĞLU’nun şansına hep forvet forvet özellikleri mi gelir ? ya da Hasret IMGE‘ yi altyapı kampına göndermeden ben orta saha oyuncusu yapacağım bu adamı dediğimizde hangi özelliklere çelıştırsaydık altyapı kampının gönderdiklerine göre daha iyi bir orta saha oyuncusu yapardık…
Bir de yarım toplara çalşıyor hikayesi var. Ben altyapılarımı top sayılarına göre bölüyorum, en yüksek top sayısı olanları altyapı paketi kampına ilk olarak gönderiyorum, diğerlerini de hız, dayanıklılık ve kaleciliğe koyuyorum. Madem ki yarım toplar çalışılıyor altyapı paketinde, o zaman neden kampa ikinci sırada gönderdiğim oyuncular hız –dayanıklılık ve kalecilik ağırlıklı çalışmıyorlar. Çünkü antrenman bölgesinde çalıştıklarına göre o özelliklerden yarım topları olmaları gerekmez miydi? Yukarıya baktığımızda dayanıklılık ve hız nerdeyse en az gelen özellikler………..
Bir de 3 sezon hokeyde altyapı paketine gönderdiğim oyunculara bakalım.

HOKEY:

Acun ACARBAY:
1.sezon: Pak çalma-paslaşma-güç
2.sezon: Pak çalma-paslaşma-güç
3.sezon: Pak çalma-paslaşma-güç

Arın Ferhat OZMERT:
1.sezon: Pak çalma-paslaşma-dayanıklılık
2.sezon: Pak çalma-güç-çabukluk
3.sezon: Pak çalma-çabukluk-paslaşma

Tacettin BEKDiL:
1.sezon: Şut Çekme-dayanıklılık-kayma
2.sezon: Şut çekme-çabukluk-pak kontrol
3.sezon: Şut çekme-kayma-pak kontrol

Ismail Cem UNAN:
1.sezon: Pak çalma-paslaşma-dayanıklılık
2.sezon: Pak çalma-güç-dayanıklılık
3.sezon: Pak çalma-güç-paslaşma

Varol NUH:
1.sezon: Pak Çalma-paslaşma-güç
2.sezon: Pak çalma-paslaşma-dayanıklılık
3.sezon: Pak çalma-çabukluk-paslaşma

Mehmet Emrah NASUH:
1.sezon: Şut çekme-kayma-çabukluk
2.sezon: Şut çekme-kayma-pak kontrolü
3.sezon: Şut çekme-kayma-pak kontrolü

Resullah KÖKSAN:
1.sezon: Şut çekme-çabukluk-kayma
2.sezon: Şut çekme-çabukluk-dayanıklılık
3.sezon: Dayanıklılık-şut çekme-kayma

Buğra HAZARBEYOĞLU:
1.sezon: Pak çalma-dayanıklılık-paslaşma
2.sezon: Güç-pak çalma-paslaşma
3.sezon: Pak çalma-güç-dayanıklılık

Bilgin OZKOK:
1.sezon: Paslaşma-pak çalma-dayanıklılık
2.sezon: Dayanıklılık-pak çalma-paslaşma
3.sezon: Pak çalma-dayanıklılık-paslaşma

Şimdi bir de futbol dan yetiştirdiğim altyapıların tıkanma durumlarına bakalım.

Tarık AKYOL: U21 milli takıma kadar yükseldi. Hız9,Çalma9,Day 8 de tıkalı durumda.Altyapı kampında çalıştığı özellikler tıkandı ancak zaten istenilen yere kadar gelmiş durumda.

Bahri ELMACIOĞLU: Hız 9, şut çekme 9 da tıkalı. Top kontrolünde antrenman kampında 9 a çalışıyor. Altyapı kampında çalıştığı özellliklerden şut ve hız tıkanmış ancak 9 da tıkanmış o nedenle tıkanması sorun değil. Altyapıda çalıştığı diğer özellik kontrolün de en az 9 olacak olması sevindirici.

Hasret IMGE: Bu oyuncu hızdan 6’da, dayanıklılık 7‘de tıkandı. Altyapı kampı dışında hız ve dayanıklılık çalıştırdığımı yukarıda belirtmiştim. Altyapı kampında çalıştığı özelliklerde tıkanma yok. Paslaşma 8 e çalışıyor. Acaba altyapı kampında çalıştığı özelliklere gönderse idim bu özelliklerde yukarıdaki oyuncularım gibi 9-9 olur muydu sorusunu size bırakıyorum…

Taci ÇUBUK: bu oyuncum diğerlerinden 3 sezon geride, yani bu sezon as olanlardan. Bu oyuncumun da hızı 7 de tıkandı, en erken tıkanan özellik olarak, bu özellikte de altyapı kampında sadece 1 kez çalıştı, o da zaten üçüncü sezonunda, 7 inci topunu aldı ve tıkandı. Altyapı kampında çalıştığı diğer özellikler açık.

Benim vardığım sonuçlara göre altyapı kampında gelen özelliklerin tesadüfi değildir, gelen özellikler oyuncularda nedense hep bir mevkiyi işaret ediyor. Ben o nedenle 3 sezon altyapı kampına gönderdikten sonra normal kamplradan uygun olanlarına gönderiyorum.
-------------

@eagle 45

antrenman kampına gir, o oyuncunun raporunu iste, hangi gün hangisini çalışacak diye beklemene gerek yok, hangi kampa gittiğini rapor aldan görebilirsin...

ayrıca yukarıda paylaştığım hokey oyuncularım 21 yaş grubu olanlar. bu sene as olanların altyapı paketlerini de yazayım. bakalım bu paketler de sizce tesadüfi mi

Necmi ZUBEYR:
1.sezon: Şut çekme-dayanıklılık-çabukluk
2.sezon: Şut çekme-kayma-pak kontrolü
3.sezon: Şut çekme-pak kontrolü-dayanıklılık

İskender Baki ERÇİN:
1.sezon: Kayma-Şut Çekme-Dayanıklılık
2.sezon: Şut çekme-Dayanıklılık-Çabukluk
3.sezon: kalecilik-oyun zekası-dayanıklılık ( burada kalecilik gelmesi benim için sürpriz olmuştu şut çekme gelmesini bekliyoruz normalde, tek açıklamam şut çekme tıkandığı için kalecilik özelliğinin gelmiş olabileceği, onun dışında başka şaşırtıcı bir sonuç olmadı)

Halil Utku MEMDUH: ( 3 sezonda da KALECİLİK çalıştığına dikkat)
1.sezon: Paslaşma-Kalecilik-Oyun zekası
2.sezon: Kalecilik-Dayanıklılık-Paslaşma
3.sezon: Kalecilik-Dayanıklılık-Paslaşma

Egemen ELMAS:
1.sezon: Pak çalma-güç-dayanıklılık
2.sezon: Çabukluk-paslaşma-pak çalma
3.sezon: Pak çalma-güç-paslaşma

Ergin TUĞKAN:
1.sezon: Pak kontrolü-Şut Çekme-Kayma
2.sezon: Şut çekme-dayanıklılık-Çabukluk
3.sezon: Şut çekme-Pak kontrolü-dayanıklılık

Erkan YÜrÜKOĞLU:
1.sezon: Pak çalma-paslaşma-güç
2.sezon: Pak çalma-güç-çabukluk
3.sezon: Pak çalma-paslaşma-çabukluk